Jump to content

Rejtett költségek a bankkártyánál? Utánajártunk!

2018. 11. 19. 11:45

Most banki szolgáltatókat tesztelt a Tudatos Vásárlók Egyesülete. Azt vizsgálták, hogy a bankok honlapján könnyen elérhető-e, és mennyi információ áll rendelkezésre a bankkártyák egyszeri vagy rendszeres költségeiről. Kiderült, hogy több pénzügyi szolgáltatónak is van még hova fejlődni. De lássuk, mi az ítélet. 

Valószínűleg nem csak ez alapján fogunk bankot választani, de bankkártya igénylés előtt is érdemes tájékozódni a vele járó, egyszeri vagy rendszeres költségekről, és összehasonlítani a bankok erre vonatkozó ajánlatát.

10 szempont alapján 9 bank bankkártyára vonatkozó ajánlatát vizsgálták. Ezeket a bankokat nézték: Budapest Bank, CIB, Erste, K&H, Magnet, MKB, OTP, Raiffeisen, Unicredit.

Vizsgálatuk során csak a bankok weboldalán található információkat vették figyelembe, és minden esetben az alap számlacsomagot és a legegyszerűbb kártyát választották ki. A kérdés az volt, hogy ha egy laikus fogyasztó a bankok online felületén kíván tájékozódni bankkártya ügyben, akkor a választáshoz leglényegesebb információkat megtalálja-e, és ha igen ahhoz mennyit kell keresgélnie.

Szűken mérik az információt

Ha csupán az online felületet nézzük, akkor sok lényeges kérdés rejtve marad a fogyasztó elől. Ezért minden bank oldalán érdemes megkeresni az ún. kondíciós listát is, ahol már lényegesen több adat áll rendelkezésünkre, de sajnos itt sem kapunk választ minden kérdésre. Arról nem is beszélve, hogy a kondíciós listák (hirdetmények), üzletszabályzatok, általános szerződési feltételek értelmezése sokszor nehézkes.

Az összesített szempontok alapján egyik pénzügyi szolgáltató sem kapta meg a maximálisan megszerezhető pontot. Miközben az egyértelműen kiderül mindegyik banknál, hogy a belföldi és a külföldi kártyás vásárlásnak nincs külön költsége, arra sehol sem kapunk választ, hogy külföldi vásárlás vagy pénzfelvétel esetén milyen árfolyammal számolnak.

A legtöbb bank oldalán tudunk tájékozódni arról, hogy pl. mennyibe kerül az első kártya, vagy az elveszett kártya pótlása, mennyi a pénzfelvétel költsége saját automatából, de több pénzügyi szolgáltató is akadt, ahol egyáltalán nem vagy nem volt egyértelmű információ ezekről.

A listát az OTP, a Magnet Bank és az Erste Bank vezeti, mert náluk volt a legkönnyebben megtalálható szinte az össze információ. Úgy tűnik, a Budapest Banknál a legkevésbé fontos a tájékoztatás, ugyanis itt fogyasztóként sok kérdésre nem kapunk egyértelmű választ, és még ennek kiderítése is sok időt vesz igénybe.

(Forrás: penzugyguru.co.hu;Tudatos Vásárlók Egyesülete/Fotó: pixabay.com)